Monday, March 27, 2017

Spring Break + Updated activity statement/goals

私の春休みはとても忙しかったです。春休みの後の宿題をして、アイススケートの小フィルムを作りにカメラでプリンストンのアイススケーターを写しました。朝と晩は、私はよく友達とアイススケートをして、ほとんど毎日、ウィットマンホールでブランチと晩御飯をいい友達のルムメートと一緒に食べました。時々、外でレストランでおいしい食べ物を食べに行きました。そして、毎日、難しいIndependent Workもしました。週末にゆっくりしたいですから、「Avatar: The Last Airbender」を全部見ました。

In my spring semester activity statement and goals, I stated that I wished to build upon last year's skills by trying to sound more natural. Some of the concrete steps I thought I could take were to go to more office hours and Japanese table. So far, I have been to one office hour where I practiced the oral midterm with さとう先生, but I need to go more often. I don't think going to Japanese tables will be feasible this semester, though. In addition, I stated that I would like to watch Japanese dramas/anime in my spare time, but it is difficult to find time. I will continue to try and reach this goal, however. Lastly, I said that I would like to review grammar way before tests, and I have accomplished this. I now have better study habits in preparation for tests in reviewing grammar, kanji, and vocabulary, and I hope to continue studying this way. 

3 comments:

  1. Avatar: The Last Airbenderは私の好きなショーです。プリンスZukoはきれいな人ですよ。Legend of Korraを見ましたか。

    ReplyDelete
  2. 大変でしたね。私もとても忙しかったです。頑張りましょう!

    ReplyDelete
  3. オフィスアワはとてもいいね。 先生とたくさん練習するから、改善がある。 頑張って!

    ReplyDelete